Om lite allt möjligt..

Jag vet att ingen är perfekt, men jag intalar mig själv gång på gång
att jag ska bli, i mina ögon sett, perfekt.
Jag vill vara den perfekta dottern, systern, vännen, barnbarnet, flickvännen,
lagkamraten, eleven, kollegan osv..
Och samtidigt ha det perfekta yttret; kropp, hår, ansikte osv..

Läste för ett tag sedan på Linda Fodors blogg om prioriteringar.
Vad prioriterar jag högst? Är det att få en grym kropp eller att umgås med familj?
Kan man kombinera dessa?

Jag har insett att jag måste prioritera bort vissa saker för att kunna nå mitt
mål att bli smalare och mer vältränad. Det jag måste fråga mig själv är om
dessa saker som går bort är "mindre värda" än att träna och äta rätt?

Saker som sovmorgon, komma hem tidigt, sova hos pojkvän osv.

Jag ska kanske berätta att idag och igår föll jag - hetsätning.
Idag värre än igår. Åt mackor, godis och chips tills jag fick så ont i magen
att jag fick lov att spy lite för att få bort magsmärtorna. Dock spyddes inte
mycket upp, bara tillräckligt för att lätta på trycket i magen
(som fortfarande är kvar, bca 3-4 timmar senare..)

1. Jag har insett att jag inte mår bra av hetsätning.
2. Jag vet varför och när jag gör det, när jag känner mig;
- Otillräcklig
- Ensam
- Ledsen
- Tjock/ful/fet
- Oälskad

Jag vill förändra detta, det har pågått för länge nu!!
Vet inte riktigt hur med jag ska med hjälp av lite tips från bla.
en blogg från metrobloggen.se "Kunde jag, så kan du" klara
av att bryta mig ur detta beroende av mat.

ÄTA FÖR ATT LEVA, INTE LEVA FÖR ATT ÄTA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0