Snart dags för nystart..

Hej igen, ett bra tag sen jag skrev här.
Mycket har hänt och jag känner mig mer och mer peppad på att göra
en rejäl omstart i mitt projekt att gå ner i vikt.
Jag tänker göra det riktigt denna gång, förbereda mig väl.
För jag vill lyckas, nej förresten - JAG SKA LYCKAS!


Jag har mål, massor.
Ett av dessa är att våga visa mig i bikini så att jag kan
vara med på idrotten i skolan och åka utomlands med mina girls i sommar.
Detta är väl ett av de främsta målen.

Jag skäms när jag tänker på att jag bara badade 2 gånger sommaren som var.
Den ena gången var jag helt ensam med min pojkvän
och den andra gången ensam med mamma och då hade jag kläderna på...

Idag hjälpte mamma mig med att rensa ur i skafferiet och vi fixade
en egen hylla till mig i ett annat skåp.
På det viset slipper jag öppna det där jävla skåpet som orsakat så många problem..
Eller det är ju inte skåpet, utan innehållet.
I mitt nya skåp finns bra saker som jag får äta utan att känna skuld.
Jag ska klara detta.
Snart ska vi rensa ut i kylskåpet också, ge mig en egen hylla.
Det blir bra tror jag.

Jag ska köpa ett måttband, så jag kan mäta min kropp.
Våg har jag redan.

Det är det där med maten jag funderar på.
Jag ska försöka mig på något som har funkat för mig förrut,
att äta ca var 3:e timme. Regelbundet.
Tror även att jag ska försöka ha koll på kalorierna, men jag vet hur det
blir när jag börjar skolan eller åker bort. Då får jag panik.
Jag kan inte väga maten och då får jag skuldkänslor om jag äter
och tröstäter då ännu mer sen och blir ännu mer tjock...
Ond cirkel, det har jag insett.
Ska kanske bara kolla kalorierna i olika livsmedel om jag
möjligtvis stannar i vikt eller går upp mer..
Vi får se hur jag gör.
Om jag ska räkna så måste jag bortse från skolmaten och
om jag blir bortbjuden på mat..

Det här med träning. Jag tränar fotboll 2 ggr i veckan för tillfället,
vilket är allt för lite. Sen blir det 3 ggr i veckan - fortfarande för lite.
Jag fyller år om några dagar och min högsta önskan är att jag får
ett gymkort på ett gym som ligger 2 minuter från min skola.
Det vore perfekt!
Tänk att kunna gå dit medan jag väntar på bussen och ställa mig på crosstrainern
en halvtimme eller mer och lyfta lite skrot. Så bra!

Jag är väldigt positiv när det gäller det kommande året,
för jag vill verkligen klara detta.
Jag SKA gå ner i vikt, 52 kg vore en dröm!

Jag ska inte låta mina känslor styra min vikt längre!
Nej nu jäklar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0